VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ UBYTOVACÍCH SLUŽEB
Tyto všeobecné podmínky (dále jen "VOP") platí pro postup při uzavírání smlouvy o ubytování a upravují obecná práva a povinnosti mezi ubytovaným (dále jen "Klient") a provozovatelem hotelu – Cade – Hotel s.r.o., Burketova 51, 397 01 Písek, zapsaným u Krajského soudu v Českých Budějovicích: spisová značka C 30490 , IČO: 09725032, DIČ: CZ 09725032 dále jen "ubytovatel") smluvní vztah mezi ubytovatelem a klientem se řídí smlouvou o ubytování, uzavřenou mezi ubytovatelem a klientem, a těmito VOP. Ve věcech výslovně neupravených se postupuje dle příslušných ustanovení občanského zákoníku. Před ustanoveními těchto VOP mají přednost individuální ujednání obsažená ve smlouvě o ubytování.
Článek I.
Rezervace a podmínky ubytování
1. Klient zasílá prostřednictvím elektronického rezervačního formuláře umístěného na webových stránkách ubytovatele www.hotelcade.cz ubytovateli poptávku po ubytování (dále jen "Objednávka"). Řádným vyplněním rezervačního formuláře
se všemi náležitostmi a odesláním takto vytvořené Objednávky ubytovateli klient potvrzuje, že se plně seznámil s těmito VOP, že s nimi souhlasí a uznává je jako podmínky a nedílnou součást smlouvy o ubytování. Klient je povinen vyplnit údaje
v rezervačním formuláři úplně a pravdivě. Smlouva o ubytování je uzavřena okamžikem odeslání Objednávky ubytovateli.
2. Ubytovatel na základě obdržení klientovy Objednávky zašle e-mailem klientovi potvrzení přijetí Objednávky (dále jen "Rezervace").
3. Je-li ubytovatelem dle těchto VOP stanovena záloha na celkovou cenu ubytování, je klient povinen tuto zálohu uhradit nejpozději ve lhůtě stanovené v Rezervaci. Pokud klient tuto zálohu neuhradí, je ubytovatel oprávněn od smlouvy o ubytování písemně odstoupit.
4. Pokud klient využije a bude čerpat i další služby, které hotel nabízí nad rámec smlouvy o ubytování (např. dopravu, minibar, pokojové služby apod.), uhradí cenu těchto dalších služeb v souladu s aktuálním ceníkem hotelu.
5. Ubytování domácího mazlíčka (psa, kočky apod.) není v hotelu dovoleno.
6. Klient se zavazuje dodržovat ubytovací řád hotelu, který je přístupný i na webových stránkách ubytovatele www.hotelcade.cz. Odesláním Objednávky tak klient potvrzuje, že se s ubytovacím řádem seznámil.
7. Klient odpovídá za jakoukoliv škodu, kterou způsobí na majetku ubytovatele sám nebo kterou způsobí osoby využívající ubytovacích či dalších služeb ubytovatele s vědomím klienta, nebo jimž klient umožnil do hotelu přístup.
8. V případě, že klient má zájem čerpat ubytování případně další služby hotelu na základě zakoupených voucherů a dárkových poukazů, je povinen tak učinit nejpozději do jednoho roku ode dne jejich vystavení. Uplatnění voucherů a dárkových poukazů je klient povinen uvést v Objednávce.
ČLÁNEK II.
ZMĚNY V REZEVACI
1. V případě vzniku okolností, které brání ubytovateli poskytnout klientovi ubytování dle Rezervace, a je-li možné vzhledem k vzniklé situaci poskytnout klientovi jiné ubytování v rozsahu a kvalitě shodné nebo blížící se původně objednanému ubytování, je ubytovatel oprávněn a povinen provést odpovídající změny. Ubytovatel je v takovém případě povinen bez zbytečného odkladu písemně informovat klienta o podmínkách této změny. Klient je oprávněn v případě nesouhlasu od smlouvy o ubytování odstoupit. V takovém případě je pak ubytovatel povinen vrátit klientovi veškerá klientem dosud uhrazená plnění. Ustanovení o storno poplatcích se v tomto případě nepoužijí.
2. Pokud klient po tomto oznámení o podmínkách změny Rezervace neodstoupí od smlouvy o ubytování ve lhůtě do 3 dnů (od doručení oznámení), platí, že s takovouto změnou souhlasí.
Článek III.
Cena a platební podmínky
1. Celkovou cenou ubytování se rozumí cena ubytování uvedená v Rezervaci jako cena ubytování za příslušný pokoj pro počet osob uvedených v Rezervaci včetně daní a poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt spolu s cenou za případné další služby objednané a čerpané v průběhu pobytu v hotelu.
2. Ubytovatel není oprávněn po dobu platnosti Rezervace jednostranně navýšit cenu ubytování, s výjimkou případů:
• dojde-li ke změně v Rezervaci (např. změně typu pokoje, počtu osob atp.),
• dojde-li ke změně právní úpravy či sazeb daně z přidané hodnoty a/nebo poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt,
3. Ubytovatel má právo požadovat po klientovi uhrazení zálohy na celkovou cenu ubytování ve výši 50% z této ceny, a to v případě skupinové rezervace s minimálním počtem 3 pokojů nebo u dlouhodobých pobytů v délce trvání od 4 dnů. Klient je povinen tuto zálohu uhradit ve lhůtě stanovené v Rezervaci. Neuhradí-li tuto zálohu řádně a včas, má ubytovatel právo od smlouvy
o ubytování písemně odstoupit.
4. Při přihlášení do hotelu je klient povinen uhradit celkovou cenu ubytování a poskytnout informace o své platební nebo kreditní kartě (včetně jejího čísla).
5. Poskytnutím informace o své platební nebo kreditní kartě (včetně jejího čísla) projevuje klient souhlas s tím, aby ubytovatel použil jeho kartu k uspokojení svých peněžních nároků vůči němu, a to zejména k uspokojení nároku na zaplacení ceny ubytování či dalších služeb, jakož i k úhradě jakýchkoli poplatků předpokládaných těmito VOP včetně úhrady případných škod způsobených klientem samotným či osobami, které s jeho vědomím využily ubytovacích či dalších služeb ubytovatele nebo jimž umožnil do hotelu přístup.
6. Platbu za ubytování je možné uhradit na recepci hotově nebo přes platební bránu Comgate, kterou provozuje společnost Comgate, a.s. Více informací k platební bráně Comgate je na webové stránce: https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana- . Informace o platebních metodách - platby kartou a platebními tlačítky bank se základním vysvětlením průběhu plateb jsou dostupné na těchto odkazech:
https://help.comgate.cz/v1/docs/cs/platby-kartou
https://help.comgate.cz/docs/bankovni-prevody
Pro případné reklamace nebo dotazy k platbám kontaktujte společnost Comgate:
Comgate, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267
Článek IV.
Přihlášení a odhlášení z hotelu
1. Přihlášení do hotelu je možné nejdříve od 15:00 hodin prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci, není-li dohodnuto jinak.
2. Odhlášení z hotelu musí proběhnout nejpozději do 11:00 hodin posledního dne termínu ubytování, stanoveného v Rezervaci, není-li dohodnuto jinak.
Článek V.
Odstoupení od smlouvy a stornopoplatky
1. Klient má právo kdykoli před nástupem do hotelu od smlouvy o ubytování písemně odstoupit, a to z důvodu podstatného porušení povinností ubytovatele a tedy i bez povinnosti platit storno poplatek.
2. V případě odstoupení klienta od smlouvy z jiných důvodů a rovněž v případě, kdy od smlouvy odstoupí ubytovatel z důvodů stanovených zákonem nebo těmito VOP, je klient povinen uhradit ubytovateli storno poplatek dle tohoto článku VOP.
3. Výše storno-poplatku je sjednána v závislosti na době, která zbývá ode dne doručení odstoupení od smlouvy do dne nástupu na ubytování určeného v Rezervaci, konkrétně je pak stanovena následovně:
a) je-li odstoupení od smlouvy o ubytování doručeno nejpozději do 72 hodin před okamžikem možného nástupu do hotelu (tj. nejpozději do 72 hodin před 15:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci),
nebude vůči klientovi uplatňován žádný storno poplatek, to však neplatí pro skupinové rezervace s minimálním počtem 3 pokojů nebo pro dlouhodobé pobyty v délce trvání od 4 dnů.
b) v případě skupinové rezervace s minimálním počtem 3 pokojů nebo pro dlouhodobé pobyty v délce trvání od 4 dnů nebude žádný storno poplatek uplatňován, pokud odstoupení od smlouvy o ubytování bude doručeno nejpozději
do 14 dní před prvním dnem termínu ubytování stanoveného v Rezervaci. Je-li odstoupení od smlouvy o ubytování doručeno po tomto datu, avšak nejpozději do 72 hodin před 15:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci, činí storno poplatek 50% z celkové ceny ubytování.
c) je-li odstoupení od smlouvy o ubytování doručeno v době 72 hodin do okamžiku možného nástupu do hotelu
(tj. v době 72 hodin zbývajících do 15:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci), bude klientovi účtován storno poplatek ve výši 100 % z celkové ceny ubytování.
4. Pokud Klient nenastoupí do hotelu nejpozději do 24:00 hod. prvního dne termínu ubytování stanoveného v Rezervaci a nebude ani informovat hotel o pozdním příjezdu, může ubytovatel odstoupit od smlouvy o ubytování. V těchto případech je Klient povinen zaplatit 100% celkové ceny ubytování určené v Rezervaci.
5. Odstoupení od smlouvy musí být písemné a musí být doručeno druhé straně.
6. Ubytovatel je oprávněn vypovědět smlouvu o ubytování bez výpovědní doby před uplynutím ujednané doby v případě, že klient a/nebo osoby jej provázející i přes výstrahu hrubě porušují své povinnosti vyplývající ze smlouvy, těchto VOP, ubytovacího řádu hotelu, jakož i z právních předpisů České republiky. Dojde-li k takové výpovědi ubytovatelem, je klient povinen uhradit 100% celkové ceny určené v Rezervaci včetně ceny dalších služeb za předpokladu, že tyto byly klientem objednány a čerpány.
Článek VI.
REKLAMACE A INFORMACE O MIMOSOUDNÍM ŘEŠENÍ SPORŮ
1. Klient je oprávněn reklamovat u ubytovatele kvalitu poskytnutého ubytování, pokud neodpovídá kvalitě a rozsahu uvedeným v Rezervaci. Ubytovatel se zavazuje bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti reklamace a v případě oprávněné reklamace zabezpečit nápravu vadného stavu. Reklamaci je klient povinen uplatnit u ubytovatele bez zbytečného odkladu po tom, co zjistí vadné poskytnutí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
2. Subjektem příslušným pro mimosoudní řešení sporů mezi ubytovatelem a klientem vzniklých na základě smlouvy o ubytování (spotřebitelské spory) je dle § 20e písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, internetová adresa: https://www.coi.cz/ nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu.
Článek VII.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. V souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ubytovatel jako správce zpracovávající osobní údaje klientů tímto informuje o podrobnostech jejich zpracování a právech souvisejících s jejich zpracováním.
Ubytovatel zpracovává osobní údaje klienta za účelem realizace objednávek, rezervací, uzavírání a plnění smluv týkajících se jím nabízených a poskytovaných služeb, a dále v případech zákonem uložených, a to zejména zákonem o místních poplatcích za účelem výběru poplatku za lázeňský nebo rekreační pobyt, anebo poplatku z ubytovací kapacity, a zákonem o pobytu cizinců, kdy je poskytnutí osobních údajů povinné. Ve výše uvedených případech je ubytovatel v souladu s ustanovením
§ 5 odst. 2 písm. a), b) a e) zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, oprávněna zpracovávat osobní údaje klienta i bez jeho souhlasu.
Osobní údaje jsou zpracovávány pouze v zákonem vyžadovaném rozsahu nebo v rozsahu nezbytně nutném, zahrnujícím základní kontaktní údaje a identifikační údaje fyzické osoby. Osobní údaje zpracovává ubytovatel jako správce, případně jeho smluvní zpracovatelé, automatizovaně nebo jinými prostředky.
Jakékoli osoby, které přijdou do styku s osobními údaji, jsou povinny zachovávat mlčenlivost o poskytnutých osobních údajích
i o bezpečnostních opatřeních k jejich ochraně. Jejich povinnost trvá i v případě ukončení jejich právního vztahu
s ubytovatelem, popřípadě jejím smluvním zpracovatelem.
2. V souvislosti se zpracováním osobních údajů klienta má klient níže uvedená práva se zpracováním související, a to:
• právo na přístup k osobním údajům;
• právo na opravu osobních údajů;
• právo žádat o vysvětlení a odstranění vzniklého stavu v případě, že dochází ke zpracování osobních údajů v rozporu se zákonem;
• právo uplatňovat náhradu škody nebo nemajetkové újmy, pokud dojde k jejich vzniku v důsledku zpracování osobních údajů
Článek VII.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Tyto VOP ve smyslu § 1751 a násl. občanského zákoníku upravují postup při uzavírání, tvoří obsah a jsou nedílnou součástí smlouvy o ubytování, uzavřené mezi klientem a ubytovatelem.
2. Je-li v těchto VOP požadována písemná forma právního jednání, považuje se za dodržení této formy, je-li právní jednání učiněno formou dopisu, faxem nebo e-mailem.
3. Tyto VOP může v plném a neomezeném rozsahu ubytovatel doplňovat a měnit elektronickou formou. Nová verze VOP bude vždy umístěna na internetových stránkách ubytovatele www.hotelcade.cz s tím, že účinnosti nabývá okamžikem zveřejnění.
4. V ostatních otázkách neupravených těmito VOP se klient a ubytovatel zavazují řídit právními předpisy České republiky a případné spory řešit přednostně smírnou cestou.
Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1. 1. 2024.